• St. Annastraat 93
  • 6524 EJ Nijmegen
  • 088 900 80 80
  • Lettergrootte

FAQ

Hiernaast vindt u een aantal veelgestelde vragen. Staat uw vraag hier niet tussen, dan kunt u ons 25-vragen boekje downloaden; hier staat ook veel informatie in. Of neem contact met ons op voor uw vragen.

Ik wil mijn lenzen online aanschaffen maar bij jullie de aanmeting laten doen. Kan dat?

Tegenwoordig is het gemakkelijk om zelf lenzen te bestellen via internet. In sommige gevallen bent u daarmee voordeliger uit. Het neemt echter niet weg dat het aanmeten van de juiste contactlens een specialisme is en uw oog blijvende schade kan oplopen als u de verkeerde lens of verkeerde vloeistof gebruikt. Wilt u uw lenzen online via internet kopen, maar er zeker van zijn dat u de juiste lenzen draagt en de geschikte vloeistof gebruikt? Laat ons dan de passing, en later ook de controles, uitvoeren. Dan weet u zeker dat het stuk ‘kwaliteit’ gewaarborgd is. Het blijven tenslotte wel uw ogen!

Waarom zijn jullie duurder dan de gemiddelde opticien?

Bij Visser Contactlenzen streven we de hoogste kwaliteit na. Bij ons vindt u voornamelijk HBO-opgeleide optometristen die allen volledig gespecialiseerd zijn in het aanmeten van contactlenzen. Om onze kwaliteit te allen tijde op peil te houden, steken wij veel energie in het continu opleiden en bijscholen van onze specialisten. Hoewel wij ons best doen om onze prijzen marktconform te houden, wordt in sommige gevallen onze expertise doorberekend in onze prijzen.

Kan ik mijn vloeistof laten opsturen?

Dat is mogelijk. U kunt de bestelling plaatsen via ons bestelformulier. Voor het verzenden van vloeistoffen worden portokosten in rekening gebracht. Deze bedragen €3,95 of €6,95, afhankelijk van de afmeting van de artikelen. Cliënten met een medisch abonnement (VSM) betalen geen portokosten wanneer het orderbedrag hoger is dan €35,00.

Kan ik mijn lenzen laten opsturen?

Jazeker. De lenzen van onze cliënten met een Visser Serviceabonnement (VSA / VSB / VSC / VSD / VSM / Freeview) worden gratis verzonden. Wanneer u geen abonnement bij ons heeft, worden er bij een bestelling met een orderbedrag tot €300,00 portokosten in rekening gebracht. De portokosten bedragen €3,95 wanneer de lenzen door de brievenbus passen en €6,95 wanneer dat niet mogelijk is.

Kan ik mijn lenzen online bestellen?

Op dit moment kan dat nog niet. We werken er hard aan om dit in de nabije toekomst mogelijk te maken.

Worden mijn lenzen vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Wanneer u lenzen op medische indicatie draagt, dan worden deze bijna altijd vergoed in het basispakket. In Kosten en vergoedingen vindt u hierover meer informatie. Draagt u lenzen om cosmetische redenen, dan is het afhankelijk van uw (aanvullende) verzekering of de lenzen (deels) vergoed worden.

Kunnen kinderen ook contactlenzen dragen?

Dat is zeker mogelijk. U kunt hierover meer lezen in Kinderen en contactlenzen.

Hoe vaak moet ik op controle komen?

Afhankelijk van het soort lenzen dat u draagt, kan de frequentie waarmee u op controle moet komen verschillen. Onze specialisten zullen u hierover informeren. Over het algemeen zijn één tot twee controles per jaar noodzakelijk om de gezondheid van uw oog goed te kunnen bewaken. Om die reden mag u één keer nieuwe lenzen bestellen zonder dat daar een controle aan vooraf is gegaan. Bij een volgende keer willen we graag uw ogen zien om er zeker van te zijn dat u zonder problemen verder kunt gaan met dezelfde contactlenzen.